sábado, 22 de noviembre de 2014

Adivina la taula (aula ordinària i centre de reeducació)


He posat en pràctica l'activitat d'adivina la taula a l'aula ordinària i al centre de reeducació.
Al centre de reeducació l'he posada en pràctica amb una estudiant que sabia les taules bastant bé i, per tant, l'activitat l'ha ajudat a repassar-les i no ha calgut l'ús del clauer multiplicador.
A l'alumna li ha agradat l'activitat. S'ho ha passat bé i ha repassat les taules (en certs resultats ha dubtat una mica) Com que les taules les sabia bastant bé no s'ha fet pesada l'activitat però me n'he adonat que amb algú que no les sap potser resultaría massa llarga i avorrida.
A l'aula ordinària el recurs ha estat un èxit perquè l'he pogut fer servir en diferents situacions:
-Quan un alumne ha acabat les feines l'ha pogut fer servir de manera individual. En el cas de considerar que no li calia el "clauer multiplicador" ha pogut comprobar com de bé sap les taules. En el cas dels alumnes que no saben les taules (dos d'ells amb dislèxia) els ha servit per repassar-les d'una manera més motivadora fent servir el "clauer multiplicador". Cal destacar que aquests alumnes odien estudiar les taules de multiplicar però els agrada fer aquesta activitat (a la classe és un racó)
- En petit grup: Una estona de la classe de Matemàtiques acostumem a fer activitats més manipulatives (li diem racons). Aquesta activitat l'he afegit als racons en petit grup i els hi ha encantat!

ASPECTES A MILLORAR

Sembla mentida com uns 9 fulls plastificats i els resultats de les taules de multiplicar puguin tenir tant èxit. He estat la primera sorpresa amb tant entusiasme per aquesta activitat! Tanmateix, com tot, és millorable. Crec que és una activitat una mica llarga i que pot acabar esdevenint avorrida per un alumne sol, així que optaré, en el futur, per fer-la servir únicament en grup quan es tracta de totes les taules i únicament una taula amb els respectius resultats quan es plantegi com a feina individual. Penso també que tots els alumnes haurien de tenir aquest recurs a 3r i 4t de primària, per poder anar practicant quan acabin les feines de classe, per exemple.
Per últim, penso que hauria de plantejar-se com un joc. És a dir, que els resultats de les taules fossin les taules i que tothom, per torns, haguès de mirar la seva carta (resultat) i posar-lo a la taula corresponent en un temps determinat. Guanyaria qui acabès les seves cartes.

1 comentario:

  1. Interessant en general aquest projecte de pràctiques. Hi ha però un aspecte que hauries d'integrar en els post de pràctiques que és la reflexió sobre el paper del psicopedagog en aquest àmbit i tipus d'intervenció de la que fas les pràctiques. Què estàs aprenent sobre la feina del psicopedagog?

    ResponderEliminar