Ara ja he començat a posar en pràctica els recursos i les activitats creades.
Al centre de reeducació hi acudeixen alumnes que acostumen a estar força desmotivats pel que fa a les tasques escolars. És per això que el psicopedagog/a no ha de tenir únicament a l'abast una selecció de recursos motivadors sinó també tenir la capacitat de motivar l'alumnat amb la seva manera de fer i la creativitat i flexibilitat necessàries com per partir dels interessos i de les vivències del nen/a per dissenyar les situacions d'aprenentatge adequades.
Abans d'iniciar les pràctiques pensava que, en aquests centres, l'important era fer un bon diagnòstic de les dificultats per poder aplicar la intervenció adequada i ja està. La veritat és que mai m'havia plantejat com de difícil és aconseguir la implicació de certs alumnes. El personal del centre de reeducació no té l'autoritat que té la familia ni el personal docent d'una escola i es fa molt difícil aconseguir que aprofitin les sessions. Cal disposar de moltes estratègies per mantenir la seva atenció i motivació. S'ha de saber molt de didáctica. Tant, que, des del meu punt de vista considero quasi obligatori que un psicopedagog que elabora recursos tingui experiència docent.
La meva intervenció amb els estudiants del centre de reeducació estaria englobada dins del model assistencial d'orientació perquè el que faig és reeducar aquells àmbits en què els alumnes presenten dificultats. Generalment, es treballa individualment, tot i que hi ha un grup de reforç en què es treballa en petit grup i on podem dur a terme les activitats col·lectives, com la de les serps i escales.
No hay comentarios:
Publicar un comentario