miércoles, 26 de noviembre de 2014

Dislèxia i matemàtiques

Gran part dels alumnes amb dislèxia presenten dificultats per calcular. Molts d'ells no tenen massa motivació envers tasques que requereixin de certa concentració. Com ens ho fem per ajudar-los, per exemple, a saber restar portant? Com ho podem fer de manera que se n'enrecordin de la que s'emporten?
Vaig recordar que una mestra de Cicle Inicial em va dir que feia servir un ascensor que únicament pujava i em vaig posar mans a l'obra per tal que nens amb dislèxia (i sense) poguessin tenir un full plastificat que els ajudés a automatitzar l'algoritme de la resta portant. M'he inventat fins i tot una historieta amb un veí que fa pagar un euro si algú vol passar pel seu pis.
Aquest material pot resultar útil per qualsevol nen/a que tingui dificultats en la resta portant però es pot aprofitar a cicle inicial. En el cas que es vulgui fer a finals de 1r, és recomanable fer-ho en lletra tipus Massallera però com que jol'he fet per al centre de reeducació i per a uns nens en concret que són més grans, he fet servir la lletra d'imprempta.
Una cara del full plastificat és l'ascensor i l'altra, l'explicació de com funciona. Els nens/es ja saben com funciona però aquesta explicació va adreçada, especialment, a les famílies dels nens/es per a que, en cas de dubte dels seus fills/es, no ho expliquin de manera diferent.



No hay comentarios:

Publicar un comentario